5 maj 2013

Tiger-Jenny?

Jag har lätt för att bli "bekväm" när jag rider. Har svårt att "tagga till" och rida med energi. Formen blir lätt lite lång, låg och långsam. Tack och lov går det bättre på tävling - det är väl adrenalinet som talar då ;-)

Idag försökte jag plocka fram det som Sophie och jag kallar för Tiger-Jenny. Nämligen att rida med mer "go" och energi. Ni som känner mig personligen vet att Tiger inte är det djur man beskriver mig med, så jag har en utmaning i att rida på det viset. Hihi...

Det gick dock riktigt bra tycker jag. Tänkte framåt och energi genom hela passet och "attackerad" övningarna. Klart nöjd med resultatet. Fortsätter på samma sätt i morgon tänkte jag :-) Jag har dock fortfarande svårt att känna om han går i en högre form eller om han bara blir rak i halsen, men jag tror det blev rätt idag...

Tog en sväng i skogen också när jag skrittade fram. Härligt väder idag och det gick att rida i kortärmat. Sköönt!

2 kommentarer: