30 maj 2013

Ganska så trött..

Det är inte ofta ni hör mig klaga - men i dag bara måste jag få göra det lite. Jag är så trött! Dels fysiskt trött av olika orsaker, men även trött på människor som stjäl min energi. Snälla sluta upp med det! Vid tillfällen som dessa är det extra skönt att få "gömma" sig i stallet med hästarna och alla goa människor som är där. Tack alla ni som ger energi istället för att ta :)

I skogen!

Nu till något roligare, nämligen träningen :) Bazze kändes lite ovillig vid uppvärmningen, men när han väl blivit "varm i kläderna" så blev det bättre. Det märktes tydligt i min ridning att jag hade svårt att koncentrera mig idag och det var extra svårt att vara "alert" med hjälperna. Vi red en hel del på 10-meters volter längs långsidan. I volterna skulle tempot vara energiskt och högt och mellan volterna skulle tempot vara samlat, samlat. I ärlighetens namn gick det inte alls bra... så det var nog en väldigt nyttig övning för oss :)

Därefter red jag igenom LB:1 inför tävlingen på söndag. Det kändes ganska hafsigt och "sådär", så jag blev lite förvånad över att Sophie tyckte det var riktigt fint. Jag behöver verkligen lära mig hur det känns när det är "bra" i den här nya, högre formen. Men förhoppningsvis så blir mer naturligt att rida i en högre form framåt hösten :)
Sussie och Challan-Brallan!

När jag skulle skritta av i skogen så träffade jag på en talande älg. Haha.. Nä, det var ju bara Challe och Sussie som var på väg ut på en liten tur. Vi gjorde sällskap på en liten runda bort till anslagstavlan och tillbaka. Och så hann vi prata, prata, prata... ;) Vi träffas ju så sällan nu för tiden så vi har en hel del att ta i fatt när vi väl ses. Så då blir det lite tjattrigt :)

Så... efter att ha fått påfyllt lite energi från Sophie och Sussi så somnar jag gott i kväll :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar