11 maj 2013

Inte våran dag idag...

Idag var det dags för tävling igen och jag var riktigt laddad. Det var dock något som inte stämde, för jag fick inte till ridningen alls och poängen blev därefter. Jag vet att både Bazze och jag kan så mycket mer, så just nu känns det lite surt. Behöver bara vara lite "låg" ett tag så lovar jag att komma igång sen igen... Brukar inte ta så lång tid om jag känner mig själv rätt... ;) Ärligt talat börjar det redan gå över och jag är redo att göra att nytt försök!

Dagens hästskötare: Eija-Leena
Vid framridningen till första klassen kändes Bazze seg, låg och tung. Jag försökte peppa honom att få mer energi, men det gick inget vidare. Istället för att gå fram när jag petade med spöet och skänkeln så kröp han ihop ännu mer, eller så kickade han. Väl inne på banan så hade jag fullt sjå med att få honom att gå fram i gångarterna och när jag var extra aktiv med skänkeln så kickade han mot den. Slutade med bara 59,64%
Hemma igen :)

Därefter var det lite vila och så värmde jag upp för nästa klass. Nu var Bazze med och kändes som sitt gamla vanliga jag. Framåt, energisk och mycket högre i formen. Tyvärr höll det inte i sig inne på banan och enligt kritiken låg han bakom lodplan i stort sett hela tiden, trots att jag själv tycker att jag fick honom ganska bra i form. Mellangångarterna var inget att hänga i julgranen  de heller och i den ena galoppen (vänster så klart) kickade han och fick kommentaren "olydig". Haha.. den domaren tålde helt klart inte lite livsglädje ;)

Hann träffa Sophie innan vi åkte från tävlingsplatsen. Hon skulle rida Roger idag och han var laddad till tänderna för det hela, hihi... De slutade på en 4:e plats. Jättekul! :)
Dagens finaste frisyrer, fniss...

Färden hem gick utan problem, men vid urlastningen på gården så råkade vi ut för en incident. Bazze har en tendens att "buffa" på bommen och ha bråttom ut. Vi brukar låta honom stå kvar tills han slutat innan vi öppnar den. Idag råkade han på något sätt halka samtidigt som han buffade och då fick han panik och försökte krypa ut under bommen. Han kom halvvägs ut, innan han insåg att det inte gick och så kastade han sig in igen. Inga skador på benen, men tyvärr ett sår på ryggen precis vid sadelläget. Nu blir det utan sadel några dagar och så hoppas jag att det är ok till nästa helg då tävling i Norsholm står på agendan. Och så blir det intensiv lastträning för... mig... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar