20 maj 2013

Sadel på!

I dag kändes Baltazars rygg så pass fin att jag bestämde mig för att lägga på en sadel och rida. Skrittade fram genom att promenera med honom och satt därefter upp och började rida försiktigt. Lite för försiktigt tyckte Sophie efter en stund och föreslog att jag kunde samla honom mer. Sagt och gjort...

Red väl effektivt i 20 minuter ungefär. Trav med lättridning och galopp i lätt sits, men som sagt ändå ganska samlad. Kändes riktigt bra och jag märkte inte alls att han reagerade på något som skulle besvära honom. Underbart! Dessutom var det skönt att känna att jag kan rida... Har ju inte ridit sedan tävlingen då det gick uselt och det dåliga självförtroendet har gnagt. Men nu känns det som sagt mycket bättre.

I kväll blev det också tjatter med Sophie som var i stallet samtidigt som mig. Mycket prat om hästar, kläder, inredning och shopping :-) Vi sällskapade också i skogen när vi skrittade av hästarna. Så mysigt med sällskap :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar