13 maj 2013

Öm

Baltazar var riktigt öm i ryggen idag också. Han är snäll och låter mig göra rent såret, men han gillar det inte. Rengöringen underlättas ju inte heller av att den feta salva jag använder, sätter sig i pälsen tillsammans med leran han rullar sig i. Med hjälp av borstar, svampar och slang blev det i alla fall rent till slut. Ingen infektion i såret - och det är ju skönt.

Gick på en kortare promenad i skogen och tyckte att Baltazar gick på som vanligt. Testade därför att trava på lina, men det blev bara någon minut åt varje håll. I höger varv så släpade höger bakben i marken, och i vänster varv släpade båda. Ni vet som en tonåring som inte lyfter fötterna riktigt. I morgon blir det promenad i skogen och så testar jag lina på onsdag igen.

Pratade med veterinären idag och de sa att de behöver titta på det om han inte alls blir bättre på en vecka. I värsta fall kan han ha fått en spricka i en kota, men sannolikt är det bara ömma muskler som ger med sig framöver. Kunde dock ta några veckor innan det är helt bra, om det ville sig illa...

Hoppas min lilla prins blir bra fort!

2 kommentarer:

  1. Sicket elände hoppas han repar sig fort, ikväll är det dax igen för dressyrlektion och Wilma är såå nöjd med Sofie :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det blev riktigt tokigt... men än lever hoppet att det ska ge med sig snabbt.
    Vad kul att Wilma är nöjd med Sophie :) och vad jättekul att det har gått så bra för henne på tävling! Nu kan jag skryta med att ha ytterligare en superduktig träningskompis att inspireras av :)

    SvaraRadera