19 maj 2013

Nästan som vanligt :)

Ibland kan det ju vara ganska trist när allt är som vanligt. Men idag var det bara positivt - för jag pratar om Baltazars rygg. Bara väldigt lite känning när vi trycker på ryggen och det märks inget alls när vi jobbade på lina. Spände in honom ytterligare lite idag och tyckte att det fungerade fint. I det högra varvet (som han har lite mer  besvär i) ville han helst springa med huvudet upp i luften, men åt vänster sökte han sig lite nedåt och jobbade lite. Om det inte händer något helt oväntat till i morgon, så räknar jag med att sitta upp och prova att rida lite försiktigt. Ska bli spännande att se hur det går :)


När jag kom till stallet var Sussie där och det var kul att ses igen, blir ju inte så ofta nu för tiden. Det blev lite tjatter och kackel för att vi skulle hinna "prata ikapp", hihi... Hon red Challe under tiden som jag linade och det var kul att dem, för jag har nog inte sett dem tillsammans på flera veckor. Såg fint ut tycker jag :) Vi fick tyvärr vara i ridhuset, för himlen öppnade sig för en skur precis när vi klev ur stallet. Och lagom när vi jobbat klart så upphörde det. Ja ja, så kan det vara...

Kul som sagt att träffa Sussie, för det blir onekligen lite ensamt i stallet ibland. Tidigare var vi flera som jobbade "kontorstid", men just nu känns det mest som att det mest bara är jag som är i stallet på kvällarna. Saknar lite att ha någon att tjattra med när jag gör stallsysslorna, rida ut tillsammans med eller att träna ihop med. Tycker jättemycket om alla i stallet! Men det hjälper ju inte om vi är där på olika tider..
Det är, som jag nämnt tidigare, två lediga platser i stallet, så vi får väl se vilka som kommer där.  Vore kul om det vore någon som är som jag = tant på hobbynivå som också tävlar i de lägre klasserna. Håller tummarna för det :-)

2 kommentarer:

  1. Du får komma och prata med mig! Rid bort till oss vittja! Jag kan gå med dig tillbaka! Då kan vi prata! :)

    / Annica

    SvaraRadera
  2. Ja Annica, bra idé :-) Måste verkligen se till att leta mig fram till er... Är ju inte alls långt mellan vad jag förstår.
    Hör av mig så fort jag har en dag (på en helg) som passar. Kanske i helgen, för då har jag stallet både lördag och söndag... :-)

    SvaraRadera