16 maj 2013

Bättre :)

Jippie-yay tjohej! Baltazar blir bättre för varje dag och idag kunde han till och med jobba lite på lina. Jisses vad skönt!

Han ömmar fortfarande när man klämmer, men inte alls som de första dagarna. Idag testade jag också att använda inspänning när jag linade. Själva gjorden ligger precis framför såret och det onda, så det fungerade fint. Jag lossade också på inspänningen några hål, så att han ska få en mjuk start.

Åt vänster varv gick han lika fint som han brukar, med friska och energiska steg. Åt höger var han lite spänd i traven, men om jag inte hade vetat om att han var stel hade jag nog nästan inte sett det. Jag tittar ju som ni förstår väldigt noga på varje steg nu. Sophie (min hästguru, hihi...) tipsade om att ställa om mig i tanken; istället för att tänka att han är sjuk och har ont, ska jag fokusera på det jobb han faktiskt kan göra - och jag tror kanske att min inställning hjälpte honom på traven (!) idag :)

Har naturligtvis avbokat tävlingen på söndag och satsar istället på NFK den 2 juni :)

Har också bokat in en equiterapeft till på onsdag som ska känna igenom Baltazar. Förhoppningsvis har jag då också hunnit rida lite lätt...

Nu blir det schlager! Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra att Mr B är bättre. Vilken fin färg han har nu förresten. Blank och fin.
    / Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skönt att det så snabbt blir bättre :-)
      Det är ju skönt att skippa den ruggiga vinterpälsen och få fram den finare sommarvarianten :-)

      Radera