1 maj 2013

Lite segt idag...


 Jag erkänner att det är lite segt idag. Även om det var ett lugnt valborgsfirande, så var vi inte i säng förrän vid kl 01. Skönt i alla fall att det inte var något festande, körde ju bil till brasan :)

Tog stallet på förmiddagen och det var superkönt i solen. Jag blev riktigt svettig trots att jag red i kortärmat. Det blir ju liksom supersvettigt under säkerhetsvästen - går inte att undvika. Det händer att jag "fuskar" med västen, men jag försöker ha den på så mycket jag kan (alltid i skogen och när jag hoppar). Men sådana här dagar när solen steker på, så är det lätt att låta den hänga kvar i stallet. Läste om en ridolycka i Karlstad härom dagen, där en kvinna omkom när hon red i skogen. Läskigt - och det kan ju likaväl hända på banan. Oavsett hur säker hästen är, så sker det lätt oförutsedda saker. Säkerheten först - så mycket det bara går!

Lunch i hagen
Idag blev det till att öva program. Jag mätte ut en "kortbana" för att rida mina program, men den kändes lite konstig i proportionerna... så jag vet inte hur rätt det blev. Red som sagt igenom både LC:2 och LB:1 och hade idag låg mitt fokus på vägarna. De satt fint och nu blir det till att koncentrera mig på formen och energin under veckan. Känner att vi inte riktigt är "på topp" och dag var vi båda sega och trötta. Bazze jobbade väl helt ok utifrån den "pepping" jag gav honom. Men jag får gilla läget idag och inse att jag inte lyckades få med honom som jag ville. Behöver nog peppa mig själv lite för att få igång honom... men jag vet inte riktigt hur. Musik på hög nivå kanske, men det är ju svårt utomhus.. hehe...

Träffade Sussie också, som var och tog hand om Challe och Lorten. Vi hann ta lite snabb-mini-fika och prata också. Saknar henne i stallet - så det är kul när vi hinner ses lite :)

Har fortfarande problem med att ladda upp bilder på bloggen när jag sitter vid datorn. Från mobilen funkar det fint. Men det är ju skit-irriterande att inte få in bilder som jag vill! Jag gör på samma sätt som jag alltid gjort, så det verkar var något med själva Blogger som hänt. Får leta vidare och se om jag kommer på vad det är... Trodde först att det var för att jag nått maxgränsen av antal bilder på Picasa, men så är det inte heller... Suck..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar