27 maj 2013

Blandad kompott!

Började dagen med att åka förbi stallet och hämta träck från Baltazar och Lorten. Svängde sedan förbi distriktvetrinärerna och lämnade in det för mask-koll. Hoppas få svar under morgondagen.

Efter jobbet åkte jag och hämtade paketet från Horze som innehöll en tävlingsskjorta och ett blått shabrak. Båda motsvarade mina förväntningar. Skjortan var riktigt fin (ska bara nypa in den i ryggen lite) men tyvärr kändes kavajen ännu fulare nu. Vill verkligen hitta en som sitter bättre!

Dagens ridning blev någon typ av markarbete med bommar, cavaletti och ett litet "hinder" på sockerbitar. Hade till och med hoppsadel på ;-) Det gick väl inget vidare direkt - och jag konstaterar att vår styrka ligger inom dressyren. Men kul hade vi i alla fall. Det kändes också bra att jag kunde parera när jag kände att Baltazar tyckte det blev lite väl kul och ville busa iväg. Avslutade det hela med att rida igenom LB:3 igen, för att öva på vägarna. Gick riktigt bra tycker jag :-)

Och till slut fick Baltazar frossa i gräs en stund, för nästa vecka flyttar han till gräshage och jag vill vänja in magen lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar