15 maj 2013

På lina igen!

I går var Baltazar och Eija-Leena på promenad i skogen och han hade gått på riktigt bra. Sophie sa också att han och Lorten busat ordentligt i hagen, så han är ju inte totalt stel i alla fall :-)

Idag kunde jag göra rent runt såret utan att han "svankade", men han är öm så fort man tar lite mer/hårdare. Men det är klart bättre än i förrgår och det är ju skönt. Vi gick ner på banan och testade att jobba lite på lina. Och det gick väl sådär...

Både i skritten och traven så tycker jag inte att han får med sig bakbenen ordentligt. De märks speciellt tydligt på banan där sanden är lite djupare - på hårda vägen tycker jag det ser bättre ut. Galoppen såg dock ok ut tyckte jag... Men... i ärlighetens namn så vet jag inte hur mycket han brukar lyfta benen annars. Ska rota fram någon film att jämföra med...

Något annat som talar för att han inte känner sig helt ok, är att han utan problem gick att skritta på linan. Och att han gärna ville bryta av traven. Inte likt honom som alltid annars jobbar med glatt (?) humör. Blev bara 10-15 minuters jobb/koll. Därefter fick han mumsa massa gräs :-)

Planerar att ta ut en equiterapeut för att känna igenom Baltazar. Hoppas få numret till en bra tjej som de brukar anlita på Långkärr. Vet du någon som är bra? Tipsa gärna i så fall :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar