26 maj 2013

LB:3

Hittills har Baltazar och jag bara ridit LC:2 och LB:1, men nu är det dags att ge oss på lite nya program. Det som ligger närmast till hands är LB:2 och B:3. Har läst igenom dem båda, men bestämde mig för att börja med LB:3 eftersom jag tror att det kan passa oss ganska bra.

Jag läste på det ordentligt först i morse, så det var lite spännande att se om jag skulle komma ihåg vägarna när jag red. Började med att skritta fram en sväng i skogen. Jag tycker det är ett bra sätt att värma upp på, eftersom han måste använda hela kroppen jämfört med att skritta fram på en platt bana. Dessutom så kan vi börja jobba direkt när vi kommer in på banan och han slipper gå och "sega till" sig. Under framridningen så jobbade jag mycket med att flytta undan bogarna, som vi gjorde på träningen i torsdags. Tycker nog att det gick ganska bra - och framför allt att jag fick ett väldigt fint resultat :) Baltazar var ganska flåsig idag eftersom det var så varmt, men han kändes trots det pigg och framåt. Kul!


Dagens fokus låg på att överhuvud taget komma ihåg vägarna i det nya programmet. Jag lyckades minnas allt - och dessutom så bjöds jag på en härlig energi och fin form från Baltazar. Vi körde "kort och intensivt" idag, så totalt var vi bara ute i 45 minuter. Men varma dagar som denna funkar det bättre, än att kämpa sig igenom långa pass i solgasset.

Inför tävlingarna i Finspång om några veckor så har jag nu två alternativ. Antingen så kör jag LB:2 ena dagen och LB:3 den andra. Eller så ska jag köra LB:3 båda dagarna - för att få chans att rida om det en gång till. Har några dagar till innan jag måste bestämma mig hur jag ska göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar