22 maj 2013

Equiterapeut

Idag var Linda, som är equiterapeut, och kände igenom Baltazar. Hon masserade, stretchade, satte akupunktur och körde med laser. Bazze var som vanligt cool och fann sig i allt. I ärlighetens namn tyckte han det var väldigt skönt och blev riktigt avslappnad :-)

Linda hittade inga konstigheter i ryggen och tyckte att jag kunde börja rida som vanligt. Jippi!! Det hon kände var att han är stelare/kortare på höger sida, men det hade inget med skadan att göra. Fick verkligen förtroende för Linda och det jobb hon gjorde. Räknar med att låta henne känna igenom Baltazar 2 gånger om året i förebyggande syfte.

Så... nu vågar jag ladda inför tävling och kurs. Ska bli så kul båda delarna. Började förresten läsa in mig på LB:2 och LB:3 idag. Rätt rörigt att ta dem båda samtidigt. Hmm, senast vid månadsskiftet måste jag bestämma mig om jag vill rida båda i Finspång eller bara ett av dem...

1 kommentar:

  1. Så skönt att han är fräsch! :)
    Det är nog den Linda som varit i vårt stall också....

    /Annica

    SvaraRadera