16 november 2012

Uhip

Ni som hänger med här på bloggen, har kanske sett att jag köpt mig en täckkjol att ha i stallet. Kolla inlägget här annars :) Det är helt otroligt skönt och praktiskt och jag tjatar på ALLA i stallet att de borde ha en!

Jag var ju lite snål först och ville inte kosta på mig en dyr, "riktig" ridkjol. Men... eftersom jag nu förstår att jag kommer använda den typ varje dag hela vintern så tycker jag nog ändå att jag vill ha en riktig. Har kollat in dem från Uhip och tycker verkar både snygga och funktionella. De ska var med på mässan i Globen - så då tänkte jag nog slå till :)
Kan dock inte bestämma vilken färg/modell jag tycker är snyggast....

Antingen den här i svart med rosa detaljer. Passar (tror jag) till min cerisa vinterjacka. Tyvärr är den lite tunnare i kvaliteten och jag vill nog ha den tjockare (se nedan) eftersom jag är rätt frusen av mig...
Bild från Uhip.se
Eller den här i turkos! Jag bara ääälskar den här färgen.... Men den är kanske inte så praktisk i stallet ??
Bild från Uhip.se
Köper jag den turkosa kjolen, så måste jag också köpa tillhörande turkosa jacka = det blir lite väl dyrt... (men vääldigt snyggt!!)
Bild från Uhip.se

Inte så praktiskt med turkost som sagt... så kanske ska satsa på en i brunt i stället...? Praktisk färg och rätt snygg, men inte alls lika fin som den turkosa...
Bild från Uhip.se
Som ni hör kan jag inte bestämma mig... men min favorit just nu är turkosa kjolen och jackan. Förhoppningsvis löser det sig när jag ser dem "live" på mässan i Globen. 
Vad skulle du ha valt? Vill gärna höra dina kommentarer om vad som verkar snyggast, mest praktiskt osv...


2 kommentarer:

  1. Brunt är "min stallfärg" - märkligt - för jag använder det aldrig annars :/
    Den turkosa är ju helt fantastisk. Det måste vara helt omöjligt att vara deppig i den. Och mångdubbel glädje måste ju funka i stallet också. Den turkosa tillsammans med jackan - dem kan du ha till jobbet ett par dagar innan du har dem i stallet. Läckert!!!

    Men, jag hade nog tagit den tunna ändå. Du har väl ändå ett par byxor under?? ;) Lager på lager blir varmt!!

    Nu vill jag ju också ha! Ska bli kul att se vad du väljer..

    Roligt att läsa din blogg med all positiv energi!

    Kramiz, Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den turkosa härlig. Alla andra färger blir ju sååå tråkiga bredvid den - så om den är lika snygg "live" så är nog valet enkelt. Får väl tvätta lite oftare bara ;)

      Jo, har ridbyxor under... men tror ändå på den tjocka. Jag är en "frysare". Har ju en kjol idag som känns lagom tjock, så jag tänkte att jag kan jämföra med den :)

      Och det är klart att du också ska ha en! Det är superskönt och praktiskt med täckkjol i stallet. ALLA borde ha!

      Kul att höra att du gillar att läsa på bloggen. Det gör mig glad att höra :)

      Kram till dig :)

      Radera