17 november 2012

Ny kamera :)

I närmare ett helt år har jag funderat på att köpa mig en systemkamera. I dag slog jag äntligen till!

Jag tycker om att fotografera och för några år sedan ärvde jag en analog systemkamera + en "kompakt systemkamera" efter min pappa. Den anlaloga kameran har mest bara legat  i förrådet, men den andra har vi använt en hel del. I våras bestämde jag mig för att försöka lära mig mer kring fotografering och olika inställningar. Började leka med den "kompakta systemkameran" och testade olika inställningar och läste en massa för att lära mig mer om hur saker och ting fungerar. Tyckte det var jättekul och tyckte därför att det är värt att investera i en digital systemkamera.

Nya kameran
Idag var det allltså dags och jag åkte in till MediaMarkt för att se om jag skulle kunna hitta något. Hade tur och träffade Sophie (min tränare ni vet) som jobbar där på kameraavdelningen. Hon gav bra råd och vägledning och efter ca 45 minuter stegade jag ut med min nya kamera. Ett av önskemål jag hade var att pappas gamla objektiv skulle fungera på nya kameran - och det gör de på kameror från Sony :) Nu sparar jag många tusenlappar genom att kunna använda hans gamla grejer :)

Valet föll på en kamera i mellanklassen som ska vara bra på att fokusera snabbt och tar snabba serietagningar. Bra för fotografering av hästar och ridning alltså. Hihi.... Nu är jag så klart sååå sugen på att prova den och se hur den funkar... Och att börja "labba" och lära mig mer så klart... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar