3 november 2012

Besök i stallet

Ända sedan jag köpte Baltazar har Ulrika och jag pratat om att hon skulle prova att rida honom. Och idag var det äntligen dags... :)

Jag hämtade henne redan vid 9 och så drog vi upp till stallet. Började med att fixa alla sysslor och sedan satte vi oss i sadelkammaren (som ju numera har soffa... Jippie!) och fikade. Det var länge sedan vi hade tid att prata på egen hand och vi hade en hel del "catching up to do". Så skönt att känna att vi kan prata och diskutera om det mesta - även om det blev mest prat om Anil, Pamina och Baltazar idag ;)
Ulrika och Baltazar
Hämtade sedan Bazze och fixade i ordning honom. Jag red fram en liten stund, mest bara för att jag tycker om att "känna" lite på honom hur han känns. Han var mjuk och trevlig som vanligt.Ulrika filmade och fotade lite... Se film i inlägget här....  Därefter hoppade Ulrika upp och började rida. Hon testade alla gångarter och mot slutet såg det riktigt trevligt ut och han började ge efter fint. Kul!
Jag rider fram...

Ulrika älskar att hoppa, så vi kunde ju inte låta bli att sätta upp ett litet minihinder. Trots att hon red i dressyrsadeln så gick det riktigt bra. Vi ska försöka få till en dag innan det blir för hårt i backen för liter mer hoppning. Då med hoppsadel och "riktiga" hinder :)

Innan vi åkte hem igen så blev det så klart mer fika, snack och "bluetoothande" av filmer och bilder.
Ulrika har förresten också en blogg :) Kolla gärna in den här!

Här är lite mer bilder från dagen :)

Bazze och jag

Galopp, galopp
Hopp

2 kommentarer:

  1. Var riktigt kul att träffas idag och vi hade som sagt en hel del "catching up to do". Längtar tills vi ska till Stockholm då vi har en hel helg på oss att bara prata, shoppa och kolla på hästar ;-).

    Baltazar var så fin som du beskrivit honom, vilken tur att du hittade honom :-). Ska bli riktigt kul att få komma och hoppa någon gång framöver. Tack för idag tjejen :-)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu längtar jag verkligen vill Stockholm :-) Inte så många veckor kvar nu...

      Kul att du gillade min Baltazar :-)

      Radera