18 november 2012

Hoppning med Bazze-Bus

Hade planerat att köra dressyr på banan idag, men väl i stallet så blev det ändrade planer. Träffade nämligen på Ewa och en kompis till henne - och de hade planerat att hoppa och undrade om jag ville vara med. Och det ville jag ju :)

Vi plockade fram hinder, gjorde ordning hästarna och satte sedan igång. Gjorde det ganska enkelt för oss och hade tre bommar på ena volten, ett rättuppstående på ena långsidan, en oxer på den andra och ett litet hinder på sockerbitar på diagonalen.

Lite suddiga, men glada :)
Bazze var genast med på noterna och tog sig an hindren med glatt humör. Kanske lite väl glatt, för det var en hel bakutsparkar under passet och precis när vi tog sista hindret så fick han "hjärnsläpp" och brallade iväg rejält. Jag tappade ena stigbygeln och hade fullt sjå att sitta kvar när han galopp-brallade-bockade sig genom kurvan på kortsidan. Tänkte att "Nu åker jag av", men det gjorde jag tack och lov inte :)

Hoppade inga högre höjder, men jag tippar att det rättuppstående låg på ca 80 mot slutet. Kul! :)

Jag hann också med att mocka hagen och att tömma lite "bajs-kärror"...

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha och du som inte gillar när hästen busar iväg ;-)...i de lugnaste vatten vet du, nu har du fått en riktig bushäst ;-).
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja det gick lite väl vilt till får ett tag :-) Kickar har jag inget emot, men den där rodeon hoppar jag nog gärna över... Fast han är ganska söt när han inte kan "hålla sig i skinnet". Min gentleman har en buse inom sig... Haha...

      Radera