10 november 2012

Lastträning

Idag har jag varit i stallet och lasttränat tillsammans med Eija-Leena. Tycker att  det är bra att kunna lasta tillsammans med någon mer än maken - och vill som sagt hålla igång lastningen nu när den fungerar så bra både "i och ur".

Maken var med som moraliskt stöd - men när vi kom till stallet var det helt tomt. Ganska snart så dök dock Eija-Leena, Baltazar, Mats och Ester upp i skogen. De hade varit på en långtur. Eija-Leena berättade att de hade galopperat en hel del på hemvägen och att Bazze hade varit riktigt glad och gjort en del bakutsparkar :) De verkade i alla fall glada och trötta alla fyra. Mats hade Run Keepern på och de hade varit ut i en timme och tjugo minuter... Härligt :)
Fyra skogsmullar ;)
Bazze fick vänta i stallet medan maken, jag och Eija-Leena gick igenom detaljerna runt transporten. Sedan lastade vi tjejer själva på Baltazar och det gick helt utan problem. Vi körde en liten kort sväng (typ 200 meter, haha...) vände och åkte tillbaka till stallet. Där lastade vi ut och även denna gång gick det fint. Baltazar vill ibland "bumpa" på bommen för att komma snabbt ut, men han lär sig mer och mer att vi inte öppnar förrän han står helt still. När vi väl öppnar så går han ut lugnt och fint :)
Lastträning
Maken fick köra den här gången, men jag tänkte ta lite övningskörning framöver. Men då utan häst i transporten. Jag har inga problem med själva körandet och kan väl backa om det är "enkel" backning. Men... när det börjar knixa till sig med att passa in transporten och backa in på avtagsvägar osv så känner jag att det blir lite för svårt för mig.. Här måste övas, alltså...

I övrigt har jag spanat in lite shopping som jag bara "måste" göra.... Dels ett  begagnat Dyonträns som jag gärna vill ha... Men jag kan inte riktigt bestämma mig...
Sedan behöver jag lite akut ett stallstäcke i "glatt" material. Fleecen funkar inte riktigt för den halkar snett och fastnar och har sig... Hade helst velat vänta tills mässan i Globen, men får nog "offra mig" och handla lite hemma innan. Hihi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar