28 november 2012

Rida i kjol?

Ni som hänger med på bloggen vet att jag köpt en "vanlig" täckkjol som jag har i stallet. Min absoluta favorit den här vintern...

Idag testade jag att rida i den för första gången. Vred på den så att blixtlåsen hamnade mitt fram och mitt bak. Drog sedan upp dem så långt det gick. Fick hjälp av Mia att fota, så att ni ser hur det såg ut. (Den obefintliga färgmatchningen på övriga kläder kan ni bortse ifrån... )

Det funkade utmärkt att rida i kjolen, så nu är jag i valet och kvalet om jag ska köpa en "riktig" ridkjol eller fortsätta använda den "vanliga" täckkjolen... Får se vad jag tycker när jag ser dem på mässan i Globen :-)

För övrigt har det snöat här idag och det låg nästan 1 dm kramsnö vid stallet. I och för sig mysigt - men väldigt blött... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar