8 november 2012

Oj, oj...

Jisses, idag fick både jag och Baltazar jobba hårt på träningen. Puh.... Tror att vi fick lika mycket mjölksyra båda två. Haha....

Det var väl till mångt och mycket en ganska vanlig lektion, men på slutet skulle vi öva galoppen. Jag har, på Sophies inrådan, börjat rida med spö för att få igång bakbenen lite mer. Jag är liksom för svag i skänklarna (framför allt i vänster) för att orka få till det på egen hand. Baltazar är inte speciellt förtjust i spöt, så det räcker med en lite "dutt" på rumpan för att han ska aktivera baken mer. Fina gubben... :)

Väldigt trötta båda två ;)
Nåja, tillbaka till träningen... Förutom att vi övade på "vanlig" galopp, så skulle vi också öva förvänd galopp. Höger galoppen funkar ju ok, men i vänster så får vi bara inte till det.... Både Bazze och jag är svagare i vänster, så ni förstår kanske problemet... ;)

Hur som helst så "yrade" vi runt varv efter varv i ridhuset medan Sophie peppade/hejade/tipsade/tjoade för att vi skulle få det rätt. Hon lät oss inte ge upp - utan det var bara att kämpa vidare! När vi till sist fick till det någorlunda så gick det i ett väldigt snabbt tempo runt fyrkanten. Bra, tänkte jag... nu får vi nog "godkänt". Men ack vad jag bedrog mig... Haha....

Nu tyckte nämligen Sophie att jag skulle försöka samla honom i den förvända galoppen (som fortfarande gick ganska fort) utan att han fick bryta av eller byta galopp. Jisses, vad vi kämpade.... Till sist fick vi väl till det i några steg i alla fall och så fick vi lov att pausa. Även om det var väääldigt svårt, så är det kul att Sophie tycker vi är redo att ge oss på en övning som den här. I like... :)

Oj, oj.... Jobbig men nyttig träning idag alltså!
Men det är så det ska vara! Bara älskar mina träningar på torsdagarna :-D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar