12 januari 2013

Nya kläder?

Börjar bli lite sugen på att komma ut och tävla nu - och då vill jag så klart känna mig så fin som möjligt... Funderar därför på att uppdatera mina tävlingskläder lite. Kavajen jag har är väl rätt ok, men som de flesta andra kläder har jag svårt att fylla ut den. Men jag kan inte heller gå ner i mindre storlek eftersom de då oftast blir för korta i ärmarna. Tror att jag behöver hitta en som är ganska figursydd för att den ska sitta bra. Kanske den här från Kingsland? Den var bara så jäkla dyr.

Bild lånad från Avantia

Drömmen vore att hitta en figursydd kavaj i mörkt grått tyg och med ljust rosa foder. Det skulle jag kunna betala en del för att få :) Men någon sådan har jag inte sett...


Vill också ha någon mer tävlingstopp. Tycker att den här från Hööks är fin med krås i halsen. Ska ta och pröva den tror jag. Helst skulle jag vilja hitta en som är ljusrosa men med vitt krås... men det gissar jag att det inte finns tyvärr.. Den här modellen finns dock både i vit och i marinblå med vitt krås.

Bild lånad från Hööks
Dessutom skulle jag vilja ha några nya ridbyxor för alla de jag äger har några år på nacken och verkar på något mystiskt sätt ha krympt i tvätten ;)  Gillar de här från Whitaker, mörkt blå med röda detaljer. Ganska liten bild dock, men kolla här på Sharpmans sida istället...
Bild lånad från Sharpman

Och så vill jag ha en ny hjälm som är mer "dressysraktig" med typ plysch istället för den jag har (och den jag har är ändå på gränsen för stor.

Shopping, shopping! I Like :)

Kanske ska ta en sväng till Sharpman framöver? Någon som vill följa med som sällskap?

2 kommentarer:

  1. Jag kan gärna följa med som sällskap även om jag inte behöver handla något...kan vara smakråd ;-).
    Kramis Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul :) Vi kan väl höras om någon dag som passar framöver :)

      Radera