21 januari 2013

Fryser...

Usch vad jag var frusen idag! Det var bara minus fem grader, men det känns att det är kallare väder på väg in. Brr... Fingrarna var till viss del utan känsel när jag red. Inte så skönt...

I torsdags gick ju Sophie igenom hur en uppvärmning skulle kunna se ut för Baltazar och mig. Den gör att jag fortare kommer till ridning och hinner med mer under den stund jag rider. 

Idag testade jag det på egen hand... Men hmm... jag får nog öva lite på det, för jag hade lite svårt att komma på bra uppvärmningsövningar. Kanske ska ta och titta lite på filmen från i torsdags när se vad vi egentligen gjorde?

Uppvärmningen kändes väl trots allt ok och därefter red jag L C:2. Det gick inget vidare. Kändes okoncentrerat och "tungt". Fördelen var dock att jag taggade till på att det gick dåligt och började köra massa lösgörande övningar i stället. Då gick Bazze superfint :-) Vissa delar av traven var nog bästa "ever". Nja, det kanske den inte var. Men min känsla var så i alla fall.

Såå... nu funderar jag på hur jag ska kunna "tagga till" och vara koncentrerad från början. Känns ju lite onödigt att halva ridpasset ska gå av till att rida halvdant... Hmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar