19 januari 2013

Händerna framför luddet ;)

Som ni kanske minns så filmade jag träningen i torsdags. Ena hörnet av ridhuset är inte med... så ibland försvinner jag lite...
Här kommer i alla fall den del där jag rider igenom L B:1'an. Är ganska nöjd med den, men är glad att jag hinner slipa en del till på den innan det är dags för tävling.

Träningen är just... träning! Lite av det vi övar på är därför inte helt efter programmet. Tex är det en del trav i skritten - eftersom jag försöker få honom att gå framåt mer i den.


Något som var lite kul med filmen - är att jag hör Sophie säga "Ta fram händerna framför luddet" ungefär varannan minut. Hihi.... Nu när jag ser filmen så förstår jag vad hon menar, för händerna hamnar gärna lite för nära min kropp och gärna lite brett isär. Superbra att se på film - för nu när jag sett det så tror jag att det är lättare att träna in en bättre position med händerna.
På filmen har jag dock tagit bort ljudet -för det tyckte jag inte att ni behövde höra...

Ha en trevlig filmstund :)

2 kommentarer:

  1. Bra att du också blev nöjd med programet når du sett videon, du red kanon
    Kram Sussie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ganska nöjd är jag. Men inte så nöjd att jag "inte vill mer" :) Ser många saker jag vill öva på.

      Jättekul att höra att du tycker vi har blivit så pass mycket bättre sedan i höstas :) Tack!

      Radera