23 januari 2013

Kallt, kallare, kallast?


Känns ju nästan fånigt att skriva - men även idag har det varit riktigt kallt. Runt -15  grader när jag var i stallet på kvällen. Jag tycker i och för sig att det är mysigt med vinter och kyla, så länge jag har ordentligt med kläder på mig. Men det är så svårt att hitta varma skor och vantar tycker jag. Speciellt fingrarna har jag problem med att de blir vita och kalla. Inte alls skönt och stört omöjligt att rida då.

Idag fick jag "skaka" fram blodet i fingrarna. När jag väl gjort det och fingrarna blivit varma så var det inte problem att rida och när jag slutade var jag nästan svettig om händerna. Mats och jag diskuterade om det ska bli varmare till helgen eller inte. Jag trodde så och han trodde tvärtom... vi får se vem som har rätt :)


Nu till dagens ridning. Eija-Leena red lektion igår och det hade tydligen gått riktigt bra. Det märktes - för direkt när jag satt upp så var han mjuk, fin och med på noterna. Jag blir så glad att höra att Eija-Leena också börjar hitta knapparna på Bazze. Han är ju så fin att rida - men han gör ju inte så mycket frivilligt. Hihi... Får han chansen så går han mest i en djup, låg form och "såsar". Eller så sticker han upp med huvudet om man inte "håller ihop" honom. Men när han väl förstår att det är jobb som gäller är han mjuk, fin och lyhörd som bara den :)

Jag filmade även idag (hade det i läxa) och om jag får säga de själv, så tycker jag att det ser riktigt fint ut :)  Mestadels gick han superfint och samlat, men rätt vad det var blev han störd av något och då har jag svårt att få tillbaka honom i "ramen" utan att sakta av och börja om från början. Idag red jag igenom både L C:2 och L B:1 - och när jag rider program så kan/vill jag inte avbryta för att han "yrar iväg". Jag försöker öva på att hitta formen igen genom de övningar som ingår i programmet. Jag tänker att om han gör så på en tävling, så kan jag ju liksom inte avbryta, rida en volt och sedan fortsätta... Typ...

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar