9 januari 2013

Lätt C:2

Inför Baltazars och min stundande tävlingskarriär (Uhm - sagt med en nyyypa ironi...) så inser jag att det inte räcker med att "kunna" ett program (dvs L B:1). Vi måste utöka vår repertoar med ytterligare ett program, L C:2. Efter att på läst på det lite, så red jag idag igenom det några gånger.

Det kan ju låta som ett enkelt program, men är svårare än man kan tro. Tex att rida på en helt vanligt stor volt, det kan ju "alla". Men börjar man fundera på hur den egentligen ska ridas för att vara "exakt" och ge många poäng, så blir det genast klurigare. Dessutom startar rörelser inte exakt vid en bokstav utan på valfri plats mellan två bokstäver = jag som vill ha det exakt får genast lite bekymmer när jag ska bestämma själv. Och att lägga in några skrittsteg mitt i traven. Eller att stå still i 6 sekunder. Som sagt - inga svåra saker, men svårt ändå, typ.. Men det var ju första gången vi red det - så det blir ju bättre när vi får träna :)


Bazze var i alla fall superfin idag också :) Blir så glad att vi har hittat tillbaka till (och förbi?) den gamla fina formen :) Men... han var lite konstig i vänster galopp. Slog med huvudet och ville inte riktigt ta fattningen. Fick nästan en känsla av att något inte var som det skulle. Kände igenom rygg och ben noga efteråt, men hittade inget. Får hålla lite koll på det där och se om det fortsätter....

I morgon är det träning för Sophie och jag längtar redan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar