6 januari 2013

Halleluja moment :)

Jag brukar alltid göra stallsysslorna först och rida efter det - men ibland (för det mesta?) går jag och såsar när jag gör sysslorna och så hinner jag inte riktigt rida. Idag gjorde jag tvärtom och började med ridningen. Det kändes som ett bra upplägg så det ska jag göra oftare.
Finaste!

Ridningen idag var helt fantastiskt bra! Ja, hela timmen kändes som ett halleluja moment ...
Både Baltazar och jag var på topp och jobbade superfint tillsammans. Till stor det tror jag att det beror på de "verktyg" som jag fick av Sophie i torsdags och att min inställning redan från början  var fokuserad på  hur vår ridning skulle se ut idag. Redan från första steget var han "med" mig och vi samarbetade så fint. I uppvärmningen var jag noga med att han inte får vara för lång och låg. Han får så klart sträcka ut och värma upp - men inte i den där "långa och tunga" formen som jag tillåtit honom att gå i tidigare.

Körde många övergångar mellan samtliga gångarter för att få med bakbenen och serpentiner för att få honom att ställa igenom åt båda hållen. Idag kunde jag ställa så där lite, lite bakom öronen som Sophie pratar om och han svarade mjukt och fint i handen - underbart! Baltazar verkade så nöjd och avslappnad... var mjuk i munnen och väldigt lyhörd för alla mina hjälper. Duktiga var vi idag båda två :)
Nöjda båda två :)

På slutet red jag igenom Lätt B:1 och min känsla var att vi hade vunnit vilken tävling som helst - även om inte allt var perfekt så tror jag att det strålade om oss idag :) Det sporrar mig verkligen att fortstätta i den här riktningen och jag hoppas att jag inte trillar ner i den där trista "negativa spiralen" på länge igen. Hör ni mig klaga och sura så får ni fräsa ifrån... ;)

Vi fick sällskap av Nobban i ridhuset till att börja med. När de gick därifrån så åkte skivan med Lena PH på och därefter kom Sussie och underhöll med dans. Att se "Ont, det gör ont" dansat med en grep är ju inte fel. Jag skrattade glatt men Baltazar såg mest konfunderat ut, hihi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar