2 januari 2013

Ny hovis

Av lite olika anledningar så har jag bestämt mig för att testa en ny hovis och idag kom hon och skodde Bazze för första gången. Första intrycket av henne (förutom det jag fått i telefonen) är väldigt positivt. Hon är lugn och professionell och tog sig tid att visa och förklara både för mig och sonen det vi undrade över. Dessutom höll hon väldigt rent efter sig och säger i alla fall att hon är noga med att passa tider. Tror att det kan bli riktigt bra :)

Fick som sagt sällskap av ena sonen i stallet idag. Han gillar att hjälpa till med sysslorna och speciellt om det innebär att han får köra skottkärra eller bära saker. Fick alltså hjälp med att kånka ner morgondagens lunchpåse till hagen :)
Skönt med egen lite hjälpreda i stallet :)

Sen hjälpte han (frivilligt!!) till att borsta Baltazar. Då är det skönt att ha en häst som är riktigt cool och bara står och sover när man pysslar med honom. Jag behöver inte vara direkt orolig för att han (Baltazar alltså) ska hitta på bus - men sonen får såklart ändå förmaningar om hur han ska bete sig runt hästen för att det ska vara så säkert som möjligt.
Mysigt säger både Bazze och sonen

Måste förresten berätta att Bazze var så söt idag när jag hämtade honom i hagen. Det är verkligen isgata mellan stallet och hagen och jag liksom "hasade" fram på isen. Bazze gick då brevid mig med små, försiktiga steg = anpassade sig verkligen till mitt kroppsspåk. Sen var han så nyfiken på sonen och ville stå och snusa på honom och kolla in vad det var för en liten krabat. Söta, fina Baltazar :)


Ulrika lånade min transport på förmiddagen och när hon och hennes man kom och lämnade den så fick vi också en pratstund och kaffe i soffan i sadelkammaren. Kul med lite sällskap :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar