25 september 2014

Två hästar...

Ihh, i kväll har jag fått rida Sophies fina häst Roger. Jag är så glad att hon vågade låta mig rida honom... Det är en av hennes tävlingshästar på 6 år och gårdens egen uppfödning. Han ser ut lite som Bazzes lite större kusin ;-)

Red först Bazze och fokus låg på att få honom att bära sitt huvud själv. Så det var mycket skänklar och kvicka fingrar som gällde. Tyckte det kändes rätt bra. Ännu bättre blev det när Sophie kom och skrittade fram Roger och tipsade och gav instruktioner. Svårt att få till det jag vill... Men jag fortsätter träna och leta :-)

Sen fick jag rida Roger! Det var med skräckblandad förtjusning jag satt upp. Jag! På Roger! Jo, så var det...

Jag fick känna på alla gångarter, men måste säga att galoppen var svårast. Själva fattningen var klurig och sedan var sprången liksom "höga" och bakbenen levde sitt eget liv. När jag då inte satt stadigt på rumpan så fattade han inte vad jag ville. Men kul var det!

Såå nöjd att jag gjorde det. Och såå glad att Sophie gav mig förtroendet. Tack också Helena för det uttryck du gett mig "Det är bara mina egna tankar som begränsar mig!" Ja, det är ju så sant... Lycklig i kväll efter att ha ridigt två fina hästar och att ha utmanat mig själv...

I natt sover jag gott!

1 kommentar: