7 september 2014

Städning på shemat

När jag kom till stallet i kväll, så visste jag inte riktigt om jag skulle ta en tur i skogen eller ett pass på banan. Det blev till slut inget av det...

Jag såg på schemat i sadelkammaren att det var min tur att ta tag i städningen i september. Tyckte det passade bra att göra det idag när jag egentligen inte hade något annat som måste göras - och när jag inte heller hade bråttom hem. Så ut med mattorna och skura golvet... Passade också på att röja lite bland mina grejor och fick en hel kasse att slänga. Jippie - då måste jag köpa lite nytt ;)

Fortsatte därefter i samma anda och sopade av hela höloftet. Därefter gav jag mig på Baltazar, haha.... Manen behövde en rejäl omgång och den är nu både ryckt och klippt. Brukar rycka den mitt på halsen, för där är den så himla tjock. Och så klipper jag med "taggsaxen" på sidorna. Blev ganska bra :) Svansen blev också trimmad... men där råkade jag nog ta någon cm för mycket tror jag. Ja ja, jag får väl rida snabbt så syns det inte. Fniss....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar