24 september 2014

Kvällens pass

Åh vad jag är glad för min hovslagare! Kan verkligen rekommendera Tessans Hovar om du behöver en engagerad och duktig hovslagare. Som dessutom kommer i tid ;-)
Idag satte hon lite större och bredare skor på bakfötterna eftersom han sliter dem för mycket och för snett. Hon sa att han såg ut att ha dålig "aktivitet" i höger bak, och jag kan ju bara hålla med... Det märks ju inte minst i vänster galopp. Ska bli spännande att se hur nya skorna funkar... Hon trodde han skulle få mer "lyft" av dem tack vare att benen får mer korrekt vinkel (och inte slits på snabbt)

Sedan blev det som sagt banan för mig. Det var högst blandad kvalitet... men framför allt strulade det att rygga. Däremot fick jag till väldigt fin vänster förvänd.... Fick inte riktigt till den energi jag ville ha... ja, ja... Red i alla fall igenom LA inför lördagen. Kändes ok, men inte mer.

Tillbaka i stallet så träffade jag på Sophie (som ridit i skogen trots en förfärlig förkylning) Hon satt upp på Bazze på stallplanen för att se hur han kändes att rygga. Hon kände ju genast att han inte var ordentligt "loss" och efter lite steppande ryggade han så fint :-) Jag fick sitta upp - och så försökte jag göra detsamma. Och då ryggade han faktiskt!

Åh, nu längtar jag till i morgon när Sussie neg jag ska trimma. Vill fortsätta öva på det Sophie visade idag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar