2 september 2014

Lite panik?

Har varit på två dagars "verksamhetsplanering" med jobbet. Det var... intressant... kan man nog säga...

Börjar också få lite lagom panik inför nästa tävling... Det är flera saker som inte är på plats och jag blir lätt stressad då. Fast jag vet att det inte livsviktigt och att det mesta brukar lösa sig...



1. Jag har inte hittat någon som kan hjälpa till ännu. Eija-Leena jobbar (men ska kolla om hon kan byta), Sussie är på semester, Jenny A hjälper till på tävlingar på VRF. Kommer liksom inte på någon mer... Har några alternativ till, men tror att det är lite långskott. Maken säger att han kan hjälpa mig, men eftersom jag ska rida två klasser så går ju större delen av dagen åt. Det känns inte som om vi båda kan vara borta från barnen så länge och det är dessutom fotbollsmatch för ena sonen... Hoppas det löser sig.

2. Jag ska debutera i LA. Hjälp!!!

3. Jag har inte många "ridtillfällen" innan tävlingen - och det här med vänster galoppen börjar sätta sig i huvudet (på fel sätt). Det är ju inte värre än att just den delen blir "kajko", men jag skulle vilja testa några teorier innan tävlingsdagen.

Helt plötsligt så liksom bara kände jag i kroppen hur jag ska/bör sitta för att galoppen ska funka. Just nu skiter jag i mellangaloppen, utan jag vill bara få till den förvända. Det är som om min kropp igår bara "kände" hur jag ska göra - men det var utan häst, haha... Skulle så gärna vilja hinna testa det...
Det är klart att jag ska rida flera gånger innan tävling, men Bazze kan ju inte bara gå på banan. Så i morgon blir det skogen. Och på torsdag har jag bett Sophie rida (ja, jag är en fegis... men jag vill att hon känner igenom honom). Och sen har jag max 2-3 ridpass på banan innan tävlingen, varav en träningsgång. Hjälp - nu blir jag jättenervös...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar