21 september 2014

Hur gör man??

På förmiddagen var jag på Skogslotten och hjälpte till på hopptävling. Jag hamnade på parkeringen och det gick helt ok trots att jag inte gjort det innan. Efter några timmar var jag klar - då blev det kaffe och titta på lite hoppning innan jag åkte hem. Jisses vad en del hoppar!

Efter lite lunch hemma åkte jag vidare till stallet och Baltazar. Regnet började falla... så det blev ridhuset. Satsade på att öva skänkelvikningar och att rygga. Skänkelvikningarna tycker jag nog funkar bättre o bättre, men ryggningen är en katastrof! Det går inte bakåt för fem öre...

Jag är noga med att rida in i en ordentlig halt och att han ska stå på tygeln. Men sen är det stopp... Har provat på hur många sätt som helst men han står blickstill och fattar inte vad jag menar. Behöver lite professionell hjälp av Sophie... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar