4 september 2014

Träning med fokus på fokus

Har precis tränat och sitter här med skön, trött känsla i kroppen.

Fokus låg på att hitta ridningen i vänster galopp. Som ni vet har jag ju lite svårt att "få igenom" den ordentligt och därmed funkar inte den förvända. Och precis som Sophie säger: Det är dags nu!!

Det blev med andra ord mycket vänster galopp och jag fick jobba mycket med att hålla fokus. Och på att inte ge upp. Och inte sluta förrän jag är klarat det jag bestämt mig för. Svårt som sjutton!

Fick ytterligare ett bevis på hur engagerad Sophie är som tränare, då hon sökt råd om mitt "problem" även på annat håll. Det är underbart att känna att hon inte ger upp på mig utan fortsätter leta nya vägar/övningar för att lösa knuten. Så tacksam o glad!

Det känns som om vi har en rejäl bit kvar, men jag är ändå taggad att arbeta med det och mig själv. Vill så gärna fixa det här!

Fick med mig två bra övningar för galoppen.... Ska bli kul att testa dem på egen hand :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar