10 september 2014

Träningstävling på Hillersta

I kväll har jag varit och tittat på träningstävling på Hillersta. Johanna och Zidden red två klasser och var duktiga i båda och fick med sig en rosett hem :-)

Innan dess hade jag varit i stallet. Även idag blev det ridhuset eftersom det regnade precis när jag gick ur stallet. Självklart blev det sedan sol! Men jag tar för lat för att gå ner på banan ;-)

Hade en riktigt fin känsla och Bazze kändes pigg och med på noterna. Jag fick inte riktigt ihop formen så mycket som jag ville... Men så är det ju ibland...

Red delar ur LA:1. Bland annat skänkelvikningarna som jag tycker är svåra. Men de kommer ner och mer. Vad det gäller vänster förvänd (måste ju rapportera det också) så var det som vanligt blandad kvalitet. Ibland går det inte alls och någongång går det stadigt som tåget. Jag fortsätter traggla för att försöka hitta knepet :-)

Fick sällskap av Tessan både i stallet, ridhuset och till Hillersta. Kul att hinna snacka lite :-)

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar