23 april 2013

Trötta muskler :-)

Skönt trött i kroppen efter ett träningspass för Sophie. Tack vare regnet har allergin varit ok idag, så jag kunde rida på i stort sett som vanlig :-)

Det blev lite nya saker idag igen. Ganska trixigt, men eftersom Baltazar är så stadig så är det som vanligt mest bara jag som måste få det rätt. Nya saker som sagt - tex  förvänd galopp på stora mittvolten och skänkelvikning i galopp. Vi fortsatte också med det vi övat på tidigare som tex skritt-galopp-skritt-galopp. Tycker att jag börjar bli bättre på att fånga upp och "smattra med benen" när jag växlar gångart, men det mycket kvar att öva på :-) Och så blev det vanliga skänkelvikningar...

Som avslutning övade vi mellantrav och mellangalopp på långsidan. I traven gick Bazze hela tiden över i galopp - vet inte om det berodde på att jag gjorde fel eller om han bara försökte fuska? Men jag fick i alla fall kämpa en hel del för att få till det. Men vi ska nog få ordning på det så småningom :-) Baltazar blev i alla fall väldigt fin och jag fick till några bra tempoväxlingar i galopp på slutet :-)

För övrigt så lyckades jag glömma stackars Ester själv ute i hagen idag :-( Stackarn, hon blev helstressad och bara sprang. Nu har jag värsta dåliga samvetet, så det lär inte hända igen. Söta Ester...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar