8 april 2013

Jobba, jobba

Idag har det varit "jobb" på olika sätt. På jobbet var det idag dags att produktionssätta det system/projekt vi jobbat för/med under flera års tid. Som alltid är det nervöst att sätta ett nytt system i drift, men det har gått förhållandevis smidigt så här långt. Men det blev rätt många extra timmar på jobbet idag...

Väl i stallet var jag helt fokuserad på att rida! Förra veckan blev det bara skogen och "på lina" för min del, så det känns dags att sätta igång med lite rejäl träning igen :-) Baltazar kändes inte helt med på noterna utan var ganska tung i handen och ville inte riktigt ta stöd på ytter (ett typiskt tecken på att han fått "loppa sig" ett tag). Jag jobbade därför extra på att få honom ta/söka stöd på yttertygeln samtidigt som jag försökte ha honom i en kort form.

Jobbigt tyckte Bazze, men jag känner mig väldigt nöjd över att kunna jobba med honom på detta sätt. Att våga prova olika saker för att få honom att jobba på det sätt jag vill. Ja, att ens veta vad jag vill uppnå för resultat är ju ett stort steg framåt. Vilken skillnad mot bara ett halvår sedan när jag ofta bara "harvade" omkring och inte visste vad jag skulle hitta på när jag red. Känner mig duktig :-)

Fick också trevligt sällskap av Sussie och Challe :-) Kul :-)

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar