6 april 2013

Planer för sommaren ?

Uj uj, vintern är nästan inte över - men trots det så närmar sig sommaren med stormsteg. Under April måste bestämma mig hur jag vill göra med bete/inte bete i sommar. Gha, har ju så svårt att bestämma mig...

Mitt första alternativ är nog, tror jag, typ, att stå kvar på Långkärr. Det är ju trots allt "hemma" och vi trivs så bra där både Baltazar och jag. Där blir det inte bete utan hästarna går in på nätterna. Då måste jag också se till att ha grovfoder eftersom de inte går på gräs (eller alltså de går ju i gräs/skogshagar, men behöver ändå grovfoder...) Jag kommer vara bortrest några veckor i sommar och då måste jag köpa till helinackordering (vilket tack och lov finns att köpa på Långkärr). Det är ok om jag vill göra det har Zanna sagt, så det är skönt. 
Snart sommar igen?
Mitt andra alternativ är att kolla upp bete på Udden. För det är ju trots allt skönt att gå helt på bete/gräs tycker jag. Men där blir det ju inte samma tillsyn när jag är bortrest och det känns inte alls bra. Träningsmöjligheter finns även där med ridhus och ridbana, men det blir ju ändå en omställning att komma till nytt ställe i några månader.

Måste som sagt se till att bestämma mig snart. Ska ta och prata lite med Eija-Leena hur hon tänkt sig sommaren... Men.. jag tror att det blir Långkärr... kanske.... ;)
Pamina med kompisar i sommarhagen

Pamina har ju sitt bete fixat på Bondesätter och hon mår som den Prinsessa hon är i de härliga hagarna där. Fina tjejen!

Hade ju tänkt hälsa på henne nu under påskloven, men vi har inte riktigt lyckats samordna våra stalltider - Cesse och jag. Kanske, kanske får vi till det i morgon....

Skönt!
Åhh, en sak till. En av mina kompisar har köpt ny häst som kom till henne idag. Han är så rackarns söt, precis en sådan "typ" som jag faller för. Och dessutom en Welsh Cob! Avundsjuk är jag, trots att jag har mina två superbästa hästar :) Önskar henne all lycka till!

Ha en bra lördagskväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar