19 april 2013

Jag vill också på lääääger!

Även om det är svårt att tro - så närmar sig sommaren snabbare än vi anar :) Och att sommar och ridläger ofta hör ihop, vet ju varenda barnrumpa.

För två år sedan (min andra sommar med Pamina) så hängde jag med en kompis på träningsläger på Skogslotten. Där träffade jag de mest härliga tjejer! Ett helt gäng med "tanter" som varit på läger för Anita i mååånga år - en del så länge som 20 år. Trots det så kom vi alla "nya" med i gemenskapen utan problem. Jag träffade också Nilla där - en tjej som jag genast kände att jag kunde bli riktigt bra vän med :)  Veckan var otroligt rolig och jag bestämde mig redan då att jag ville tillbaka nästa år.
Nilla på Irco - och jag på Pamina

När så förra sommaren kom, så hade jag precis köpt Baltazar och självklart skulle han och jag på läger. Vi kom dit och var där i några dagar innan "livet brakade ihop" och jag lämnade lägret hastigt och lustigt. Det kändes snöpligt eftersom jag verkligen längtat efter denna vecka och det var så kul att återse alla. Men ibland blir det inte som man tänkt sig...

Nu närmar sig sommaren igen och jag vill så väldigt, väldigt gärna åka på samma läger igen. Men jag är kan inte just den veckan. Buhu :(
Fick ett meddelande på Facebook från en av tjejerna som hade hoppats på att vi skulle ses - och det gjorde mig så klart inte mindre sugen på att åka dit. Jag vill verkligen - men får inte till det! Tänkte att jag kanske skulle kunna åkt bara några dagar, men tyvärr... det funkar inte med familjens planer.

Paminas boxkompis var typ 35 cm högre :)
Men... jag ska ju faktiskt på lite läger ändå :) Den 7-9 juni åker jag ihop med min kompis Lena och några från hennes stall på weekendkurs hos Kinda Häst i Rimforsa. Det ska bli jättejättekul att komma iväg och träffa massa nya hästtjejer och spännande att rida för en ny tränare några gånger.
Skulle vilja hitta någon mer weekendkurs till hösten/sensommaren.... Får väl leta lite...

Tjingeling på er och trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar