28 april 2013

Cesse och Julia på besök :)

Ta-da! Nu har jag fått in bilder... 

(MORR - det är något fel på sidan som gör att jag inte kan ladda upp bilder just nu. Försöker om en stund igen. Här kommer i alla fall dagens text... )

Idag fick jag besök av Paminas fodervärd Julia och hennes mamma Cesse i stallet. Vi har pratat om att de skulle komma och rida Baltazar, men vi har väntat in lite finare väder. Och idag var det soligt och varmt - så det passade ju bra :)
Värmer upp

När jag kom till stallet så såg jag bara Lorten i hagen - var kunde Baltazar vara? Jo, han låg som en utsträckt "hög" mitt i hagen och solade sig. Dock med täcke på... men det var nog skönt ändå :) Hade hoppats kunna släppa honom utan täcke i morgon, men enligt väderleksrapporten ska det regna så jag låter nog täcket vara på ändå. Förhoppningsvis kan han snart gå lite mer naken på dagarna...
Julia och Baltazar
Tillbaka till besöket... Vi fixade sysslor och fikade innan det var dags att rida. Eftersom vädret var så skönt var vi förstås på utebanan. Såå himla skönt att kunna rida där igen :) Jag red lite först för att känna igenom honom (har ju inte ridit på några dagar) och för att Julia skulle få se hur han är att rida. Sedan hoppade Julia upp och red. Hon var jätteduktig och jag tycker att hon fick bra koll på Bazze trots att det var första gången hon satt på honom. Det blev både skritt, trav och galopp - och på slutet testade hon lite förvänd galopp. Det var inga problem :)
Cesse :)

Cesse kom inte heller undan, utan fick också rida lite. Hon skrittade själv en stund och sedan sprang jag bredvid när hon travade. Fin balans hade hon :) Sedan red jag lite igen - och Julia hjälpte till att fota. Tack för det :)
Baltazar och jag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar