17 april 2013

Gårdagens träning

Är hemma med sjuka barn i dag också (fast jag egentligen skulle haft en semesterdag)... verkar som att det är en seg influensa de fått. Eija-Leena har Baltazar idag eftersom jag bara hade hunnit göra sysslor (och hellre vill att han ska ridas om det går). Blir kanske en tur till stallet för att mocka hage fram åt kvällen i alla fall....

I går var det som sagt träning igen, fast det bara var tisdag. Baltazar har känts riktigt fin senaste dagarna - så Sophie lät oss testa på lite nya grejer. Kul :)

När vi värmt upp och gått igenom att "allt funkade", så blev det lite skänkelvikningar. Jag är ingen hejare på det, men det går bättre och bättre och jag börjar få lite mer kläm på hur jag ska göra. Därefter körde vi en del ryggningar, som inte heller var helt lätt. Jag har inte haft några problem med att göra det tidigare, men nu när jag börjar fundera och ska göra det "på riktigt" så funkar det inte riktigt. Men det kommer :)

Efter det så blev det en del förvänd galopp i olika "vägar", som ingår i något av LA-programmen (I galopp vänder man in på en riktigt kort "snett igenom", därefter blir det som en "båge" över ridbanan och så kommer man ut i rätt galopp igen, typ..) . Sophie och jag har ju det som mål att vi ska rida LA på tävling framöver... men vi är väl inte riktigt överens om när vi tror att det kan ske... Hihi...

Till sist fick jag en riktigt utmaning i att rida i galopp in på medellinjen, göra halt, rygga och därefter ta galopp direkt ur stillastående. Gick bättre än förväntat :)

I går var även Wilma där med sin ponny och tränade efter mig. Jag hann kika på henne lite också. De var verkligen jätteduktiga :) och jag hoppas att de gillade Sophie, men det verkade så :)

2 kommentarer:

  1. Hon var supernöjd och tyckte Sofie förklarade på bra sätt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul :-) Då ses vi på tisdag igen :-)

      Radera