29 april 2013

Ofrivillig dusch...

Det blev ganska sent innan jag kom till stallet, så först tänkte jag bara låta Bazze jobba på lina. Men kvällen var härlig, så jag bestämde mig för att jobba kondition på banan i stället.

Jag hann lagom ner på banan innan regnet började droppa och ganska snart regnade det rejält. Jag tänkte på vad Sophie brukar säga, nämligen att "det kan regna på tävling också" så det är bara att rida vidare och koncentrera sig på övningen. Så då övade jag på att koncentrera mig ;-)

Men när det började hagla så gav jag nästan upp och försökte gömma mig vid "hinder-boden" en stund. Avslutade sedan det hela i lite lagom regn. Vi var, som ni förstår, riktigt blöta när vi kom upp till stallet igen.

I övrigt kom jag idag på att det är mindre än två veckor kvar till tävling. Paniik!!
Framför allt panik över att jag inte hunnit öva på att backa med släp. Ghaa...

3 kommentarer:

  1. Då blev du lika blöt som Elsa då! Backa med släp behöver man inte kunna..... Det finns så många andra som är duktiga på det, du får nog hjälp om det knixar till sig!
    / Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg på din blogg att hon också varit ute i regnet.

      Du är klok som alltid! Skulle jag hamna i en knixig situation med släpet så finns det säkert någon där som kan hjälpa mig. Jag ska koncentrera mig på själva tävlandet istället...
      Tack för klokt svar :)

      Radera
    2. Ja, tävlandet lär du få klara själv.... ;)

      Radera