14 april 2013

In heaven!

Barnen är fortfarande väldigt sjuka hemma och dagen har bestått i att ta hand om dem. Det uppvägdes dock av dagens ridpass, då jag helt plötsligt hamnade i himmelen.

Jag hade bestämt mig för att öva på en läxa jag fick i torsdag och hoppades få till i alla fall lite bra ridning. Läxan är att verkligen rida från innerskänkeln till yttertygeln. Svårare än det låter, men jag fick i alla fall ett hum om det i torsdags och ville fortsätta öva.

Först kändes det bara svårt - och som om jag inte alls fick till det. Men jag fortsatte med övningarna. När jag började jobba galoppen, så gjorde jag det via en övning där jag flyttar undan och fattar galopp ur det. Och helt plötsligt var jag i himmelriket :-)

Galoppen var så otroligt fin! Balanserad, bärig, rund, energisk - ja, jag kan inte beskriva det men jag har aldrig upplevt något liknande. Jag kom på mig själv med att sitta och fnissa, för det bara bubblade av lycka i mig. På något sätt stämde allt och vi var ett under en stund. Så otrolig underbart!

Jobbet som följde därefter var jättefint, men kändes ändå blekt i jämförelse med den perfekta galoppen ;-)

Sitter fortfarande med lyckobubblor i kroppen :-)

4 kommentarer:

  1. Härligt när du fattar galoppen älskling! Henrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja ibland så har jag alla hästar hemma :)

      Radera
  2. Så härligt att du fått känna den känslan! Jag kan fortfarande känna känslan av riktigt härlig "smörtölt" i kroppen. Härligt! :) Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är de här tillfällena som man får ta och stoppa in i minneslådan och ta fram när det känns trist :)

      Radera