20 december 2012

Torsdag = träning

Senaste veckorna har det mest blivit konditionsträning eller ut i skogen när jag ridit. Det gånger jag tränat (på egen hand) så har jag koncentrerat mig på att få en kortare form genom att försöka få mer energi i benen och att Bazze inte får blir för tung/bekväm och dra tygeln ur handen på mig. Idag på träningen var det dags för Sophie att rida Baltazar igen för att känna igenom hur han kändes. Det var uppenbarligen mycket välbehövlig. Hmm...
Inte riktigt med på bild

Sophie märkte genast att Baltazar fuskar genom att kröka på nacken men ändå inte använda ryggen på rätt sätt. Hon bråkade med honom en stund, men eftersom han ändå inte ville börja arbeta "rätt" så fick jag gå och hämta gramantygeln. Även med den på så fortsatte han att spjärna emot en god stund innan han började jobba korrekt. Även om han klev på bra, så tyckte Sophie inte att han jobbade på helt ärligt så hon ska rida honom lite tätare framöver för att hjälpa till att korrigera det. Antingen så hade han bara en en dålig dag - eller så har han helt enkelt upptäckt att han kan fuska för mycket när jag rider. Och jag som trodde att jag äntligen började lära mig något...

Men kom igen nu då!

Jag var lite frustrerad innan träningen eftersom jag upplever att vi "står still i utvecklingen"  (Nja, sista veckorna har det nästan känts som om vi går bakåt. Men det är sannolikt för att vi provar nya saker som inte "satt" sig ännu) Det blev inte bättre av att se hur mycket Sophie fick kämpa för att få till det. Oj, tänkte jag, har jag "förstört" honom nu? Jag kommer aaaldrig kunna rida igenom honom på det där sättet = han kommer fortsätta fuska med mig för alltid.... Hasade mig in i stallet och fick meddela Sussie att jag nog får hoppa av OS-truppen.
Vill INTE stå still :)

Men nu är jag inte den som ger mig så lätt! (Hihi, har blivit kallad ambitiös mer än en gång...) Efter att ha kommit hem, fått i mig lite mat och tagit en dusch så är jag laddad igen. Jag vill lära mig hur jag ska göra för att Bazze ska arbeta korrekt. Jag vill lära mig hur jag ska påverka honom att arbeta villigt och positivt. Jag vill lära mig hur det känns när det är "rätt" och när han "fuskar". Ja, det finns massa saker jag vill lära mig... Och eftersom jag har turen att ha en tränare som engagerar sig och liksom jag vill att vi ska bli bättre/lära oss mer så är det ju bara att sätta igång att jobba. Bara så att du vet mina planer Sophie, så siktar jag på att ta mig in i OS-truppen igen ;) Eller i alla fall de där lokala tävlingarna vi pratat om (som jag måste se till att anmäla mig till nu innan det blir fullt!) hihi...


Hej där nere!

Skönt att även en tant som jag får ha drömmar och framtidsplaner :)

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar