13 december 2012

-16

Med tanke på att min förkylning håller i sig och att termometern visade på nätta -16 grader så valde jag att ställa in min träning idag. Buhu... Hade först tänkt att be om en lite lugnare träning för att jag skulle orka med, men med tanke på att det var så himla kallt insåg jag att jag skulle bli för kall då. Det var nog rätt val - för jag hostar, nyser, snorar och har ont i öronen. Nåja, jag får ladda för nästa vecka istället...

Baltazar fick dock jobba :) Jag åkte förbi Avantia och köpte den där tömkörningsgjorden som jag såg igår. Är så himla, himla nöjd och tycker att det var ett fynd att få den för 1000 kr. Den är precis en sådan som jag ville ha och i jättefin kvalitet och mjukt läder. Supernöjd alltså :)
Uppvärmning

Det var så kallt att vi skrittade fram i fleecetäcke, men sedan fick han jobba utan det. Förutom nya gjorden så använde jag också de nya inspänningstyglarna jag köpte på Hööks i förra veckan. Vilken skillnad det var att longera med dessa saker istället för med barbackagjorden och "gummi-inspänningen". Men - jag måste göra betydligt fler hål i dem. Som ni ser så "slackar" de ganska rejält... Han jobbade i alla fall så fint och ordentligt. Ja, förutom en lite bus i galoppen då ;)
Inte så bekymrad som han ser ut ;)

Nu håller jag tummarna för att vädret ska bli lite mildare och framför allt för att jag ska bli lite friskare så att jag orkar rida ordentligt igen :)

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar