6 december 2012

Gör gott i själen!

Äntligen har det varit träning för Sophie igen!
Fick hoppa över förra veckan eftersom vi hade fest på jobbet, men idag var det alltså dags igen. Jag har inte hunnit tränat speciellt mycket (själv) senaste veckorna, för jag har istället ridit bara för att "vara" med Bazze. Vi har dock koncentrerat oss på att försöka korta formen/få mer energi i benen och att kunna rida "olika" med skänkel och fot.

Tränade på en senare tid idag och hann därför med att titta lite mer på Nathalie och Challe. De är verkligen sååå duktiga och det är härligt att ha dem som inspiration :)

På väg till träning!

Efter att Sophie och jag pratat igenom senaste veckorna så satte vi igång med träningen. (Zanna hann också med att smyga fram bakom ett hörn så att Bazze for iväg med både pruttar, fart och krumsprång. Hihi....) Fokus låg på att hålla Bazze kort i formen och att inte låta honom bli tung i handen så att tygeln sakta blir längre och längre. Jag förstår att det är mina skänklar som brister - men jag tänker öva, öva, öva tills jag får till det. Det här är en tröskel i min utveckling som jag hoppas att vi kommer över under vintern. Vi får väl se... :)

Sophie har också blivit tuffare med att jag ska rida i ett varierat tempo och hela tiden vara aktiv i min ridning. Det är svårare än man kan tro, men jag inser att det är ett viktigt steg för oss att komma vidare till :) Känns så bra och kul att vi hela tiden får utmaningar och att Sophie tycker att vi är redo för "mer".

Nöjda och glada efter träningen :)

Red också igenom L B:1 för första gången på länge. Det kändes riktigt bra och var mer följsamt än tidigare. Ökningarna i både trav och galopp behöver dock övas på mer. Men jag kämpar vidare :)

Sådär ja, efter en kväll i stallet med träning för bästa tränaren, snack med bästa stallkompisarna och pussar och gos med bästa hästen.... så kan jag ju inte må annat än bra!! Det gör gott i själen :) Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar