21 december 2012

Nä, vet ni vad...

Jag blir så himla trött på mig själv ibland! Kan inte låta bli att gå här och vara nedslagen över att Sophie fick jobba så med Baltazar igår. Ja, inte att hon jobbade med honom - för det vill jag ju så klart, men över att han "gick emot" så mycket mer än han gjort tidigare. Jag vill ju att han ska vara mjuk och skön att rida och att de som sitter upp ska bli imponerade av min fina häst. Ja, ni andra med egna hästar där ute vet ju att man vill kunna känna sig stolt över sin häst när någon annan rider den...

Är det här liksom beviset över att "jag inte kan"? Jag vill ju också kunna det som "alla andra" kan. Suck...
Alltså, det är klart att jag vet att jag kan rida och att jag kan lära mig det som andra kan. Men jag vill kunna NU. Mitt tålamod är så kort och jag hade hoppats kunna komma ut på tävlingar i vår och få känna mig lite duktig. Just nu känns det som att jag inte vill att någon ska se mig....
Dags att plocka fram alla positiva stunder!
Just nu behöver jag så väl all träning jag kan få (kanske ska be om lite intensivträning? Det brukar göra susen) men tyvärr har jag varit tvungen att avboka nästa veckas träning. Maken ska nämligen på begravning i Helsingborg och barnen kan inte vara hemma själva så länge (och att ta med dem är uteslutet - då blir det bara gnäll, gnäll, gnäll...) Bara att bita i det sura äpplet alltså.

Nä Jenny, dags att plocka fram de där positiva bilderna i minnet från i somras/höstas när allt kändes bra! Kom igen nu och sluta var så sur och trist !
Och för att vara lite tydlig mot er som undrar - så är ju Baltazar min älskling oavsett vilket! :)

2 kommentarer:

  1. Du har verkligen höga krav på dig själv! Min pojke har två perioder per år när han är jätteseg. En på hösten och en på våren. Nu vet jag att det är så och behöver inte deppa. Ni har ju inte hunnit runt ett år tillsammans ännu. Han kanske bara vill ha lite välförtjänst julvila??? Formen kommer tillbaka. Det är ju ett tag kvar till OS! ;)

    /Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annica, kan behöva få lite andra perspektiv på ridningen ibland :)

      Jag tycker inte att jag har så höga krav (men får höra det ibland...) men jag vill/behöver ha en målsättning att sikta mot. Det blir ju så mycket roligare då tycker jag :)

      Vägen till mina mål är så klart inte lika rak som jag tänkt mig(lika krokig som för de flesta andra tänker jag), så då gäller det att jobba med den mentala biten... för där behöver jag som sagt bli bättre. Hmm...

      Julvila har vi haft båda två och det blir nog hyfsat lugnt fram till nyår, men sen är det som sagt dags att börja jobba på formen igen. Hihi...
      God jul på dig :)

      Radera