23 december 2012

Med sällskap av Lena

Efter att ha julstökat med familjen hela dagen, så åkte jag till stallet framåt kvällen. Skönt att få några timmar tillsammans med Baltazar i lugn och ro. Träffade ingen förutom Zanna som tog in hästar och fodrade.

Blev ridning i ridhuset. Jag har tagit med lite nya skivor och idag satte jag på Lena Philipsson med "hitar" från 20 år tillbaka. Glada låtar att rida till och det passade bra idag, för Bazze var så fin, så fin att rida. Red fram som vanligt och han kändes mjuk och koncentrerad. Sedan satte jag på snodden och red med den. Bazze är inte så förtjust i den, men jobbade på fint ändå. Jag fick en helt annan känsla i handen och kunde fokusera på att vara tydlig med mina skänklar och med sätet. Nu märkte jag hur lyhörd han är för skänkeln. Härligt :) Får nog bli snodd lite mer framöver för att få in "känslan".
Läskigt med blåsten - tycker Baltazar!

Det har börjat blåsa en hel del nu i kväll och värre ska det tydligen bli. Det "knorrade"  i ridhusdörren till och från och Baltazar tyckte det var JÄTTELÄSKIG! Att han ibland inte bryr sig alls om det är ju en annan sak, hihi.... Det blev därför lite "ryckig" ridning, för han varierade mellan att gå jättefint och att bli rädd och springa iväg. Haha, knasiga häst :)

Var så skönt i stallet att jag började rycka manen för att få vara kvar hos Bazze en extra stund. Hans man är väldigt tjock och det tar sin tid att tunna ut den. Började uppifrån och får väl ta en liten bit varje dag...

Upptäckte också att det är hål i mina kängor. Morr! Nu förstår jag varför jag har blivit så blöt om foten trots att jag impregnerat och fettat in skorna. Har ingen lust att lägga ut pengar på nya just nu, men har väl inte så mycket val. Ja ja, lite shopping har jag väl aldrig bangat för... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar