3 december 2012

Täcken och sånt

Hemma igen efter den härliga helgen i Globen. Som alltid har Ulrika och jag haft en toppenhelg som innehållit både shopping, fin internationell dressyr och hoppning, tjejprat, hästprat, fniss, allvarliga samtal och rödvin i kaffemuggar. Toppen helt enkelt! Vi planerar redan inför nästa år när showen går i Friends arena :)
Äntligen hemma hos Baltazar igen!

Var ju redigt inspirerad att rida efter allt fint jag sett i helgen. Men eftersom det var sviiinkallt idag och jag var iklädd ull-underställ + fleece-underställ + termobyxor och täckjacka så kände jag mig inte så "dressyrlik". Det blev därför en "joggingrunda" i ridhuset. Baltazar kändes riktigt mjuk och fin, så jag tror att Eija-Leena har ridit på bra i helgen :) Var glad att jag inte red på skogsvägen (som jag hade lite funderingar på) för när jag höll på och red så hörde jag en vettvilling som kom körandes där med bil i värsta racerfarten. Baltazar och jag hade INTE velat möta dem där i mörkret. Hua!
Ny och varmare "pyjamas"

Tack vare kylan så kom jag äntligen iväg och köpte lite tjockare vintertäcken åt Bazze. Det blev ett stalltäcke på 200g och ett utetäcke (med avtagbar hals) på 280 g. Tror det blir bra de här kalla dagarna.
Och nytt, tjockare utetäcke :)

På vägen hem var jag också förbi en kompis och hämtade ett täcke till. Det var nämligen för stort på hennes häst och med lite tur så passar det på Baltazar (trots att det "bara" är storlek 125). Håller tummarna för det, för jag är verkligen i behov av ytterligare ett täcke.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar