16 december 2012

Söndag :)

Idag är en sån där dag när jag har hunnit med mer än jag trodde att jag skulle göra. Började på förmiddagen med att laga ett täcke (testar med lim och bitar av barnens avlagda termobyxor...) och sedan gjorde jag rent klippmaskinen som jag använde i veckan.
Duktig i transporten :)

Efter lunchen åkte jag upp till Långkärr och maken hängde med för att gräva fram transporten ur snön. Det gick utan större problem och sedan körde vi lite lastövning med Baltazar. Vill inte att det ska gå för lång tid mellan gångerna nu när det går så bra - och nu var det en månad sedan vi var ute och åkte sist.

Jag var lite spänd på att se hur det skulle gå eftersom det var ett tag sedan, men det gick superfint. Vi lastade på och sedan fick han stå där några minuter innan vi lastade av igen. Är så himla glad med att vi klarar lastningen så bra (eftersom den strulade för oss rejält i början). Nu går han på utan minsta tvekan och han står (för det mesta) lugnt och väntar tills han får lov att kliva av :)
På väg ut i skogen!

När vi var klara så åkte maken hem och jag skyndade mig på för att hinna ut i skogen medan det fortfarande var ljust. Vi skrittade ut på en tur i ca 40 minuter och allt gick bra även om Bazze tittade misstänksamt när det ibland trillade stooora "snödrivor" från träden. Vi fick i alla fall ingen snö över oss och det var ju skönt :)

På gårdsplanen...

På hemvägen så tänkte jag testa en av de mindre stigarna, över en bergknalle, som vi rider på sommaren. Jag såg att någon promenerat där nyligen och tänkte att det då skulle gå bra. Vi tog oss upp på berget utan problem, men väl där så insåg jag att snön var väldigt djup och mjuk. Baltazar sjönk ner nästan till magen ibland. Hmm, det var nog ingen vidare bra idé insåg jag, för jag ville INTE hoppa av Bazze där i skogen och stå med snö upp på låren. Så vi vände och Baltazar pulsade tillbaka i samma spår som han kommit. Duktig häst! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar