20 oktober 2012

Uppföljning

Jaha, dags att göra en uppföljning på de mål jag satte inför Hillersta förra lördagen. Vill du läsa dem i sin helhet så finns de i inlägget: Målsättning!


Grundmål

Mål 1: Att komma iväg till "tävlingen" med allt vad det innebär av packning, lastning och förberedelser. 
Så här gick det: Jag hade bedömt tiden innan tävlingen (för att fixa Baltazar, få i mig och honom lunch, packa alla saker osv) ganska bra. Behöver nog någon halvtimme extra för att ha som "reserv-tid" om någon går snett. Lastningen (både i och ur) är jag väldigt nöjd med. Det gick lugnt och fint och var inga konstigheter.

Mål 2: Att acceptera de framridnings-möjligheter som finns. Jag vet ju i förväg att de inte är de bästa.
Så här gick det: Eftersom jag red strax efter pausen, så hade jag möjlighet att rida fram på stora banan. Om inte så hade varit fallet, så tror jag att jag hade haft svårt att vara nöjd med framridningen. Men... det var samma förutsättningar för alla och därför gick det lättare att acceptera att det var svår att värma upp ordentligt.

Mål 3: Att rida programmet och komma ihåg alla vägar.
Så här gick det: Inga problem med att rida programmet eller att komma ihåg vägarna.

Mål 4: Att få godkänt på flera av punkterna i programmet.
Så här gick det: Inga problem att klara av detta mål.


 Bonusmål

Bonusmål A: Att känna att jag kan rida med koncentration och inte stressa igenom programmet.
Så här gick det: Jag tycker att jag lyckades hålla koncentrationen genom hela programmet. Flera gånger så kom jag också ihåg att tänka "framåt" och kände mig förberedd för de olika delarna i programmet.

Bonusmål B: Att få godkänt på alla punkter i programmet.
Så här gick det: Lyckades med detta mål också :) Att faktiskt få godkänt (minst 5) på samtliga punkter i programmet kändes väldigt skönt eftersom jag tvivlat på några saker innan.


Lite siffror och framtid

Jag vet att "man" inte ska titta på siffror, resultat och bedömningar - men eftersom jag är en "excel-människa" så kan jag inte låta bli. Resultatet slutade på 63,1% och innehöll 1 st femma, 13 st sexor och 9 st sjuor.

Innan säsongen är över för i år, så tänkte jag också rida KM  och dessutom försöka hinna med en liten Pay-and-Jump. Ska bli kul med KM och att bli bedömd av en ny domare som inte sett oss innan : ) Har format några mål inför det också, men dem får jag återkomma med  lite senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar