4 oktober 2012

Träning på torsdagar!

På torsdagar så tränar jag dressyr för Sophie Lindström. Jag började rida för Sophie för drygt ett år sedan och har tack vare henne fått en större förståelse och känsla för ridningen. Det har i sin tur lett till att jag utvecklats en hel del i min ridning :)

Jag älskar dessa träningar och efter 45 minuter med coachning av Sophie brukar jag vara fylld av en härlig och positiv känsla. Så räkna med att jag varje torsdag kommer skriva hur nöjd och glad jag är. Kanske lite tjatigt, men det får ni stå ut med... För det är så jag känner :-)
(För det mesta i alla fall... )

Efter dagens träning
 Jag började med att skritta fram den lilla rundan i skogen. Det var blött som bara den, men alla skor och hovar var med ut från skogen ;)

Redan förra veckan så bestämde vi att Sophie skulle rida Bazze idag. Hon gör det någon gång i månaden för att han ska behålla sina kunskaper och inte börja "fuska" allt för mycket med mig som inte kommit så långt (som honom) ännu. Det är så kul och nyttigt att se någon annan (och framför allt duktig) ryttare rida sin häst. Dels blir han ju genomriden, men så ser jag också saker som jag vill testa på och hur jag kan göra.





När Sophie ridit igenom honom ordentligt så fick jag hoppa upp igen för att hinna rida igenom L B:1 inför träningstävligen på Hillersta den 14 oktober. Jag tycker att vi får mer och mer kläm på sakerna, ju mer programmet sätter sig i huvudet. För varje gång jag rider kan jag koncentrera mig mer på känslan och mindre på vägarna. Och det är väl så det ska vara... :)

Min känsla idag var att det gick riktigt bra och vi fick också fint beröm av Sophie. Spännande att vi snart ska iväg på vår första "tävling"!

Ja, nu fick du börja att läsa om ett träningspass... men snart tänkte jag göra ett inlägg för att berätta lite mer om Baltazar och mig. Flera av er känner oss ju redan, men kanske är det några nya läsare som dykt upp sedan förra bloggen?

Välkomna och hoppas ni snart kommer tillbaka till min blogg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar